en dag på balkongen :)

Ännu en helt fantastisk vårdag har avnjutits utomhus fast denna gång främst på balkongen. Att få sitta flera timmar i solen med kaffe och plugg och färska jordgubbar med yoghurt känns nästan som lyx tycker jag. Life is good :) Hoppas ni också njutit av denna underbara fredag och fått en massa frisk luft och solljus. D-vitaminer är bra för en!

Utöver plugg på balkongen och lite allmänt fix här hemma idag så har jag sått lite nya örter i köksfönstret. Hade bara basilika, ruccola och gräslök hemma så det fick bli det. Ska bli himla gott när det gror och växer till sig :)

Här kommer några bilder från dagen:


Min present från Regina och Kristin - mini påskliljelökar som nu blommar så fint :)
Min balkong är väldigt liten och det finns inte plats för så mycket mer växtlighet än några krukor på bordet. Dessutom är balkongen ut mot en väldigt traffikerad väg och att försöka odla mat där känns lite dömt att misslyckas pga alla avgaser. Men en fin påsklilja finns där ute just nu i alla fall :)



Nysått både i och utanför miniväxthuset. Var det någon som sa rosa? ;)



Egentligen allt som behövs för att odla hemma. Krukor, jord (och dl-mått att ösa med - skedar funkar också :P), vattenspruta, fröer, "märkpinnar" och penna.



Tyvärr är mitt fina växthus för lågt för att pinnarna ska kunna stå upp men det funkar i alla fall tycker jag. För försöka hålla koll, och jag lär ju märka vad som är vad när det börjar växa :)



Min lilla odlingshörna :) Väntar nu med spänning på att det ska börja gro och växa. Ser framförallt fram emot basilikan som jag använder otroligt mycket i matlagning. Italiensk mat är min melodi :)


Hoppas ni haft en fin dag och får en härlig kväll och en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0