nya trädgårdböcker

Ännu en underbart solig vårdag har avnjutis här i Helsingborg. Jag blir så glad av solen, pigg och glad. Och det är ju en härlig känsla :)
Hoppas ni också njuter till fullo av solen och den värme som nu kommit hit (för att stanna får vi hoppas?).
Idag har jag bläddrat i dels frö- och plantkataloger och dels en del andra odlings/trädgårdsböcker som jag har liggande här hemma. Passande nog fick jag också ett mail från Adlibris som tipsar om årets nyheter bland dessa böcker. Jag kikade på några av dem och följande tyckte jag verkade lite extra bra/spännande av olika anledningar :)



Året i köksträdgården: Odlarglädje månad för månad av Tyra Hallsenius Lindhe





Det grönskande växthuset: från krokus till tomat av Inger Palmstierna



Odlarens handbok av André Strömqvist





Gatsmart odling av Ulrika Flodin Furås

Ulla Hasselmarks fröbok av Ulla Hasselmark

Bilderna kommer från adlibris.se där du också kan köpa alla dessa fina böcker och många andra trädgårdsböcker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0